Zwroty i wymiany
Zgodnie z ustawą klient może dokonać zwrotu towaru w dwóch przypadkach.
W pierwszym przypadku może go dokonać na podstawie reklamacji.
.Jeśli klient składa reklamację z tytułu rękojmi, to w jej ramach może zażądać zwrotu produktu (jednak tylko wtedy jeśli jego wada jest istotna). Jeśli żądanie klienta zostanie przez sprzedawcę uwzględnione, to zwrot może nastąpić nawet do dwóch lat po zakupie produktu.
W drugim na podstawie prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny
Jeśli klient chce zwrócić produkt bez podania przyczyny, to może dokonać tylko w ciągu 14 dni od odebrania produktu. Prawo to dotyczy jednak tylko sprzedaży na odległość i nie będzie miało zastosowania w przypadku zakupu dokonanego w sklepie stacjonarnym
Przy sprzedaży stacjonarnej konsument co do zasady nie ma takiego prawa. Wynika to z faktu, że w sklepie stacjonarnym klient ma możliwość obejrzenia towaru, zapoznania się z jego właściwościami.
Przy każdym zwrocie towaru klient musi przedstawić dowód jego zakupu. Może to być paragon, bądź FV w oryginale.
Zwrot towaru w sklepie stacjonarnym bez oryginalnego dowodu zakupu nie będzie możliwy. Należy również pamiętać, że towar nie może posiadać żadnych oznak użycia.
Nie podlega zwrotowi towar ściągany na specjalne zamówienie klienta.